Frågor och svar för Stockhelp Advanced




Kursdata från Yahoo via Stockhelp Quotes Downloader

När är kurserna klara?

Vilka aktier, fonder och index går det att hämta med Stockhelp Advanced?

Hur lägger jag till värdepapper?

Hur tar jag bort värdepapper?

Hur hämtar jag alla tillgängliga kurser för ett värdepapper?

Det saknas kursdata för vissa dagar i kursdiagrammet, varför?



Installationen

Programmet går inte att starta

Vad har Stockhelp Advanced för systemkrav?

Måste jag köpa en ny kod om jag ominstallerar programmet på samma dator?

Mitt registreringsnummer fungerar inte

Hur vet jag om jag har 32- eller 64-bitars Windows?

Hur för jag över inställningarna från mitt gamla program till mitt nya program?

Hur tar jag reda på i vilken katalog mitt nuvarande program är installerat i?

Om jag växlar till en annan användare på min dator, kan jag inte starta Stockhelp

Jag har sedan tidigare Stockhelp Basic eller Stockhelp Pro och vill prova Stockhelp Advanced, går det?



Funktioner i programmen

OBS! Det finns självstudiekurser som gör att du lär dig Stockhelp Advanced snabbare

Vissa aktier saknas, t.ex. Svenska Handelsbanken. Varför?

Hur hittar jag det jag söker i online-hjälpen?


 

Beställning

Är avgiften för programmet en årsavgift?

Min betalningstjänst på Internet klarar inte alla tecken i min e-postadress. Hur ska jag uppge min e-postadress vid postgirobetalning?

Jag tänker beställa Stockhelp men får inte plats med de uppgifter ni behöver på bankens meddelanderuta på internetavin?

Hur uppgraderar jag från Stockhelp Basic till Stockhelp Advanced?

Hur uppgraderar jag från Stockhelp Pro till Stockhelp Advanced?

 

Teknisk analys

Vilken indikator ska jag använda?

 

Kundtjänst

Jag vill ringa er men jag hittar inte ert telefonnummer, har ni ingen telefon?

Hur kontaktar jag er?

Jag har inte fått något e-brev med information om den nya versionen, trots att alla registrerade användare ska ha fått ett sådant e-brev






Övrigt

Hur tar jag en skärmdump på felmeddelandet jag får?

Hur skriver jag en felrapport?


Hittade du inte svaret på din fråga här, använd detta supportformulär för att underlätta för oss att svara på dina frågor.

Några användarkommentarer om Profitexias support

"Du har verkligen snabb och bra support"
Ove W, Växjö

"Jag är mycket tacksam för ditt snabba svar med därpå fungerande lösning! Önskar att alla uppträdde på detta exemplariska sätt!"
Claes-Olav Bohman, Burträsk

"Jag måste ge dig en eloge för din snabba handläggning samt dina utmärkta strukturerade anvisningar om tillvägagångsättet för justeringar"
Sven M

"Inte bara programmet är bra men den service som ni ger gör att arbetsglädjen stiger några grader"
Ulla Larsen

"Tack för en snabb bra och fin service"
Per L, Grillby

"Tack för ett alltid trevligt, korrekt och snabbt bemötande."
Pal Sagi, Tyresö

"Tack för all din hjälp, nu tror jag att jag har det aktieprogram som det är tänkt"
Sven-Erik Berglund, Höllviken